reklama

Šedý priemer a príliš dobre odmenení víťazi

Nikto nechce byť predsa šedý priemer. Blbosť. Opak je pravdou. Vynikať je dnes totiž veľmi ťažké a možno ešte ťažšie. Celý systém je totiž nastavený tak, aby tých, ktorí niečím vynikajú zaradil do šedého priemeru. Keď lovíte raky, môžete ich dať do jedného vedra ak ich máte aspoň dva. Ten druhý totiž vždy stiahne toho prvého, ktorý vylieza z vedra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Zatiaľ čo systém je nastavený tak, aby tých, ktorí niečím začnú vynikať stiahol do priemeru, až neúmerne odmeňuje tých, ktorým sa to podarí. A to neplatí iba v športe. Dnes existujú totiž rebríčky na všetko. A tí prví na nich majú často 3x, 6x, niekedy aj 10x viac pozornosti, ako tí na ďalších priečkach. Volá sa to Zipfov zákon a dá sa aplikovať skoro na všetko.

  1. Leader na trhu pravdepodobne zaznamenáva 2x vyššie výnosy, ako jeho druhý najlepší konkurent a 10x vyšši, ako ten desiaty

  2. Najnavštevovanejšia stránka na nejakú tému bude mať približne 2x viac klikov, ako tá druhá v poradí

  3. Prvý film v rebríčku na daný týždeň zarobí približne 5x viac ako ten piaty v poradí

Je to sranda a hoci to nie je teoreticky exaktný zákon, je empiricky overený a funguje. Predstavuje obrovskú príležitosť. Zostáva teda na každého, ako sa rozhodne. Budem najlepší na svete v tom, čo robím, alebo zostanem ticho sedieť vo vedre? V prípade toho prvého to bude veľa, veľa roboty, veľa odriekania, bude to trvať dlhšie, ako predpokladáte (6-60 rokov) a je malá pravdepodobnosť, že to niekde na pol ceste nevzdáte. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak, ako?

Tomáš Mikletič

Tomáš Mikletič

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor pracuje v agentúrach RobertNemec.com a Elemental media. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMarketing

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu