Zatiaľ čo systém je nastavený tak, aby tých, ktorí niečím začnú vynikať stiahol do priemeru, až neúmerne odmeňuje tých, ktorým sa to podarí. A to neplatí iba v športe. Dnes existujú totiž rebríčky na všetko. A tí prví na nich majú často 3x, 6x, niekedy aj 10x viac pozornosti, ako tí na ďalších priečkach. Volá sa to Zipfov zákon a dá sa aplikovať skoro na všetko.
Leader na trhu pravdepodobne zaznamenáva 2x vyššie výnosy, ako jeho druhý najlepší konkurent a 10x vyšši, ako ten desiaty
Najnavštevovanejšia stránka na nejakú tému bude mať približne 2x viac klikov, ako tá druhá v poradí
Prvý film v rebríčku na daný týždeň zarobí približne 5x viac ako ten piaty v poradí
Je to sranda a hoci to nie je teoreticky exaktný zákon, je empiricky overený a funguje. Predstavuje obrovskú príležitosť. Zostáva teda na každého, ako sa rozhodne. Budem najlepší na svete v tom, čo robím, alebo zostanem ticho sedieť vo vedre? V prípade toho prvého to bude veľa, veľa roboty, veľa odriekania, bude to trvať dlhšie, ako predpokladáte (6-60 rokov) a je malá pravdepodobnosť, že to niekde na pol ceste nevzdáte.
Tak, ako?