Nikto sa nestal najlepším zo dňa na deň. Instantné úspechy neexistujú a nikdy neexistovali. (podobne ako instantné neúspechy). Keď sa zdá, že sa niekto stal úspešným za noc, je to iba tým, že ich dlhoročné skúsenosti boli konečne ovenčené uznaním. Ku takému úspechu sa ide často iba malými krokmi a veľkými riskami. Myslím si, že je to proces zložený z niečoho ako:
Navrhnúť malú zmenu a vyskúšať ju
Získať rýchlo spätnú väzbu
Urobiť ďalšie potrebné zmeny
Toto opakovať do nekonečna (aj potom ako sa úspech "dostaví")
Moja manželka je výborný fyzioterapeut. Robí na novom mieste 3 mesiace a včera sa vrátila z práce šťastná, lebo stretla na chodbe lekárku, ktorá jej povedala, že pacienti sú s jej prácou veľmi spokojní. PO TROCH MESIACOCH.
Čo by sa stalo na oddelení, kde by každý týždeň dostávali všetci fyzioterapeuti nenásilnou a diskrétnou formou spätnú väzbu o tom, ako boli s nimi spokojní pacienti v porovnaní s tým, ako boli spokojní s inými kolegami? (taký "mikrobenchmarking")
Čo by sa stalo, keby od toho nebodaj záviseli ich platy?
A čo by sa stalo, keby existovala platforma, kde si všetci zamestnanci môžu vymieňať svoje skúsenosti z minulého týždňa?
Ak každy týždeň prinesieme potrebné zmeny, úspech je neodvratný.