reklama

10 vecí, ktoré treba zvládnuť po spustení novej firmy

1. Pravidlá sa dajú zrušiť Čo najhoršie sa môže stať, ak by ste svoju internú smernicu vyhodili von oknom? 2. Zákazník je poslednýZákazníci sú tá posledná vec, na ktorú myslia zamestanci začínajúcich firiem pred tým než zaspia a prvá vec keď sa ráno zobudia. Cieľ je nájsť si cestu a žiť pri svojich zákazníkoch, aby sme vedeli, čo naozaj chcú a potrebujú. 3. Zbavte sa flákačov Ak má niekto vo firme na hrnčeku od kávy slogan: Odkedy som našiel job, prestal som sa zaujímať o prácu, máte problém. Začínajúca firma je priliš slabá na to, aby uživila flákačov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

4. Vynájdite nový trh
Veľké firmy si strážia svoje overené stratégie, malé firmy môžu hľadať nové cesty ku okrajovým zákazníkom veľkých firiem.

5. Zlyhanie je jednou z možností
Ak dovolíme ľuďom vyskúšať nové veci aj za cenu zlyhania a straty, poučia sa a zmúdrejú, čo nás neskôr privedie k úspechu.

6. Odvaha je nákazlivá
Keď sú všetci v tíme odvážni, je omnoho ľahšie dosiahnuť nevídané.

7. Meleme meleme kávu (a nie ľudí)
Firmu rozbehnú výnimoční ľudia a nie prístroje alebo dobrý flek na námestí. Takže vyhráte ak získate správnych ľudí a dáte im veľa kávy. Prehráte ak vám vyhoria.

8. Nezaspite na vavrínoch
Zo začiatku budete u svojich zákazníkov populárni, netreba tomu príliš veriť. Sledujte realitu a pravidelne získavajte názory zákazníkov, aby vaše EGO nespadlo z príliš veľkej výšky a nerozbilo sa. Buďte k sebe úprimní a žiadosti zákazníkov berte vážne.

9. Stále v pozore
Vaša konkurencia je stále na stráži.

10. Vyhoďte riaditeľa
Za 5 rokov budú mať všetci pôvodní zamestanci nové popisy práce a niektorí už budú preč. To isté by malo platiť o šéfoch. Firma musí rásť a prinášať na vplyvné pozície práve takých ľudí, akých práve potrebuje.

Voľne preložené z knihy The Big Moo. Od Setha Godina a jeho kamarátov.

Tomáš Mikletič

Tomáš Mikletič

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor pracuje v agentúrach RobertNemec.com a Elemental media. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMarketing

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu