reklama

Simplicity (alebo ako možnosti človeka paralyzujú)

Ľudia môžu v dnešnej dobe podvedome nadobudnúť pocit, že služba, produkt, či software, ktorý má viac možností a dá sa použiť na viac účelov je teda lepší ako ten, ktorý všetky tie funkcie, či možnosti nemá. Dovolím si oponovať a tu sú hneď 3 dôvody, prečo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
  1. Nepotrebujem veľa možností. Nepotrebujem, aby pračka zároveň sušila, ak to znamená, že sa bude kaziť 2x za rok. (osobná skúsenosť). Lepšia bude za tie isté prachy práčka, čo perie a perie a nikdy sa nepokazí a keď budem mať dom, kde je veľa miesta, kúpim si aj sušičku. Nepotrebujem, aby tlačiareň scanovala, keď trvá 10 hodín, aby ju niekto nainštaloval na počítač so všetkými drivermi a potom ma to naučil obsluhovať (osobná skúsenosť). Stačí mi tlačiareň, ktorú zasuniem do USB a ona proste tlačí.

  2. Príliš veľa možností človeka paralyzuje. Každé ďalšie nepotrebné rozhodovanie nám iba znepríjemňuje život a nepriamo nás robí nešťastnými, lebo vzniká riziko, že sme sa nerozhodli "najlepšie". Riešením samozrejme nie je iba ponúkať menej možností, ale skôr ponúkať vhodné riešenie menšiemu publiku. Tí vás za to budú milovať. Toto platí v každom odvetví, či je to vývoj softwaru (menej funkcií - jednoduchší a použiteľnejší software, kt. robí dobre to, čo má robiť), reklama (jednoduchosť a použiteľnosť webstránok, prehľadnosť plagátov, či billboardov), alebo výroba (vyrábate menšiu škálu produktov vo väčších množstvách, ušetrené peniaze dáte do marketingu a zarobíte viac za menej roboty).

  3. Všetci nakoniec používame iba to, čo je jednoduché a pohodlné. To, čo je zložité postupne nahradíme tým, čo je jednoduché. Máme síce počítač, čo počíta a pri tom aj DVDčka prehráva a predsa si kúpime DVD prehrávač. Prečo? Je to jednoduché. Nebaví nás sa s tým hrať a riešiť DVD regióny a výstupy na televízor a podobne. Kúpime prehrávač.

Z jednoduchosti sa nesprostne. Jednoduchosť jednoducho šetrí čas a CPU.

Tomáš Mikletič

Tomáš Mikletič

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor pracuje v agentúrach RobertNemec.com a Elemental media. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMarketing

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu